 |
Halo, tu Ziemia! Rozmowa z Katarzyną Kalinowską-Sinkowską o nauce, fake newsach i pożytkach z wątpliwości
Obserwujemy wysyp fake newsów i teorii, które doskonale udają dyskurs naukowy, opakowane są w pseudonaukowy język i podają spreparowane lub anegdotyczne dowody, które imitują dowody naukowe – mówi dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska, ekspertka Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej |
 |
ZSK nominowany do Polskiej Nagrody Inteligentnego Rozwoju 2021
Projekt „Wsparcie rozwoju ZSK…” realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych został nominowany do Polskiej Nagrody Inteligentnego Rozwoju 2021. Więcej |
 |
Konferencja “Praca w branży IT, czyli Z(y)SK na bazie umiejętności”
Wystąpienia ekspertów, panel dyskusyjny, wirtualne targi umiejętności poświęcone branży IT – to wszystko 28 kwietnia 2021 podczas organizowanej przez Instytut Badań Edukacyjnych konferencji “Praca w branży IT, czyli Z(y)SK na bazie umiejętności”. Więcej |
 |
Ruszyła ogólnopolska kampania „Kwalifikacje 2025+”
Inicjatywa „Kwalifikacje 2025+” ma na celu wsparcie uczniów i studentów w nabywaniu dodatkowych kwalifikacji umożliwiających im lepszy start na rynku pracy oraz promocję idei uczenia się przez całe życie. Bezpłatne vouchery na przystąpienie do certyfikowanych egzaminów VCC otrzyma w sumie 1000 uczniów i studentów. Patronat nad wydarzeniem objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej |
 |
Spotkanie Klubu Liderów Studenckich
31 marca br. odbędzie się kolejne spotkanie Klubu Liderów Studenckich, a jednym z gości będzie dr hab. Łukasz Arendt, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych, który opowie o rynku pracy w kontekście pandemii. Więcej |
 |
Zmiana zawodowa tematem najnowszej książki wydanej przez Instytut Badań Edukacyjnych
Zmiana zawodowa. Wielkie wysiłki w imię niepewnych efektów to etnograficzny opis doświadczeń ludzi, którzy zmienili miejsce pracy i branżę. Książka powstała w oparciu o wielogodzinne wywiady pogłębione. Autorami są Michał Danielewicz i Kamila Hernik z Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej |
|
Innovating History Education for All (2014-2017)
Od września 2014 roku do końca sierpnia 2017 roku Instytut Badań Edukacyjnych brał udział w projekcie IHEA (Innovating History Education for All) koordynowanym przez stowarzyszenie Euroclio z siedzibą w Hadze. Celem projektu było podniesienie jakości edukacji historycznej i obywatelskiej poprzez zapewnienie szerokiego dostępu do nowoczesnych narzędzi dydaktycznych i aplikacji umożliwiających pełniejsze i bardziej celowe wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu historii. W ramach projektu zespół IBE odpowiadał przede wszystkim za wstępną analizę potrzeb związanych z wykorzystywaniem nowych technologii przez nauczycieli historii w Europie. Przeprowadzone zostały wywiady zogniskowane z nauczycielami z krajów, a także ankieta internetowa. W efekcie analizy zebranych danych powstała pierwsza wersja raportu prezentującego najważniejsze wnioski dotyczące potrzeb nauczycieli historii w zakresie korzystania z IT na lekcjach. Analiza została następnie pogłębiona dzięki rozmowom z ekspertami zajmującymi się wykorzystywaniem technologii informatycznych w szkole.
Więcej informacji na stronie projektu: http://www.euroclio.eu/new/index.php/innovating-history-education-for-all
Koordynator projektu w Polsce: Klaudia Jasik
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
|